موضوع: "#فراخوان_بازآفرینی_محتوای_دینی"

خودت نماز بخوان

روزی مادری نزد عالمی رفت و از او درباره فرزندش کمک خواست #عالم از او پرسید که چه شده است.

مادر گفت دختر من نمازهایش را نمی خواند و همیشه مشغول #فضای مجازی است .

عالم به او گفت نزد فرزندت برو و درباره نعمت های خدا با او صحبت کن مادر با خوشحالی نزد دخترش میرود ودرباره آیه

« فَكُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ حَلَالًا طَيِّبًا وَاشْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ ».با او صحبت می کند و میگوید:خداوند نعمت های زیادی به ما داده و #نماز راه شکر گزاری ازنعمتهای خداست، اما فایده ای نداشت که نداشت.

مادر نزد عالم بر میگردد و دوباره از او کمک میخواهد عالم به او میگوید برو و درباره آثار و فواید نماز با او صحبت کن. مادر نزد دخترش میرود و میگوید ای عزیزتر از جانم خداوند در قرآن میفرماید:« إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ »نماز بخوان تا از کارهای زشت دور شوی اما فایده ای نداشت که نداشت. مادر با ناراحتی نزد عالم بر گشت و گفت: هیچ اثری نداشت که نداشت.عالم به او میگوید نزد دخترت برو و از عواقب ترک نماز به او بگو مادر با خوشحالی نزد دخترش میرود و به او میگویی :دخترم عزیزتر از جانم عشقم نماز بخوان که تارک نماز مثل کافر است و مستحق عذاب خدا «فیِ جَنَّاتٍ یتَسَاءَلُونَ• عَنِ الْمُجْرِمِینَ؛ مَا سَلَککمُ‌ْ فیِ سَقَرَ؛ قَالُواْ لَمْ نَک مِنَ الْمُصَلِّینَ»اما فایده ای نداشت که نداشت.

مادر نزد عالم میرود و به او میگوید که هر کاری گفتی انجام دادم اما فایده ای نداشت که نداشت عالم به او میگوید نزد دخترت برو و از بپرس که آخر درد تو چیست؟ که هیچ کدام از اینها در تو اثر نکرد.مادر نزد فرزندش می رود و می گوید آخر درد تو چیست ؟که نماز نمی خوانی دختر به مادرش میگوید :تاخودت نماز نخوانی من نماز نمی خوانم.

این روزها مشغول شدن به #فضای مجازی و در گیر شدن بیش از حد میتونه عاملی باشه برای #ترک_نماز در عین حال ما باید بدونیم #فرزندان ما آن چیزی می شوند که ما هستیم نه آنچیزی که ما میخواهیم….